11 mai 2006

Se, en ærlig megler

Det har blitt litt fra boligbransjen her på stige.net i det siste. Som det står skrevet: Det hjertet er fyllt av... osv.

Når jeg leser boligannonser kommer jeg over mange kreative formuleringer: Fjordgløtt, sjarmerende leilighet med potensiale, oppussingsobjekt, særegen bolig, osv. Med et rikt språk kan sjøl det mørkeste krypinn høres attraktivt ut. I dag kom jeg imidlertid over en annonse som skilte seg litt ut:

Grønlands torg - Shabby 2 roms med balkong og heis
Svært dårlig standard. Kjøper må påregne omfattende oppussing av leiligheten. Leiligheten er slitt med standard fra byggeår.


En usedvanlig ærlig megler!

Hvis noen skulle ønske å se annonsa, finnes den her.
Den lenka dør vel snart, men er du rask kan du få den med deg.

Hvis noen skulle lure; jeg ser ikke etter leilighet på Grønland. Det var en jeg deler arbeidsrom med som kom over annonsa.